“You only live once, but if you do it right, once is enough.”

Sätter punkt,vänder blad & går vidare ~

Aldrig är jag ensam, aldrig att jag ger upp.
Jag ska kämpa, jag fixar det här.
Jag har fått mycket med hjälp på vägen.
Gått igenom tårar, svek & jag bär på ett brustet hjärta.
Jag förlorade en underbar vänskap, vad ser folk hos mig? Hur kan folk tycka att jag är så himla bra?
Det finns dagar jag bara vill ge upp, men alla har en framtid. Till och med jag har en framtid.
Fuck kärlek, skiter i allt nu.
Jag mår inte bra, det är dags för mig att börja ta hand om mig själv nu. Jag bryr mig för mycket om personer jag egentligen inte borde bry mig om.
Jag ska bli en bra förebild för yngre.
Hur svårt dom än har det, så finns det alltid ett hopp.
Lär dig livets stora gåta älska,glömma & förlåta.
Har du svårt med kärleken, har din kille varit otrogen. Fuck han, du förtjänar bättre. Han kommer inse att han gått miste om något bra.
Tar din bästavän killen du tycker om ifrån dig, skit i henne. Bara en falsk jävel.
Jag har gått igenom så mycket, saker jag egentligen inte skulle behövt gå igenom.
Men ingen förstår absolut ingen.
Folk skickar en till bup, bup & soc säger att dom förstår men dom förstår inte för dom har inte suttit i samma sits som jag sitter i.
Behandlingshem i Hagfors, visst det är en bra sak som har hänt mig, jag har lärt mig så mycket på fyra månader. Skaffat så himla bra vänner, jag vart kär,blev sårad.
Sen tror folk dom kan behandla mig hur som helst. Men vet ni vad? Jag tar inte emot skit längre. Jag är ingen leksak ni bara kan släppa då ni lekt klart.
Jag hade jobbigt att lära känna folk här, jag hade svårt att skaffa vänner. Jag var rädd,rädd för allt.
Nu när jag skaffats mig så pass bra vänner, vill jag inte lämna dom.
Ia, min underbara ängel.. Hur ska jag klara mig utan henne? Jag kommer vara 50 mil ifrån henne sen. Känns förjävligt att jag snart flyttar.
Jag vill inte lämna dom här..
Kommer sakna pratstunderna med ia, alla gånger hon tröstat mig, alla gånger hon peppat mig med skolan, alla gånger hon fått mig att le.
Men alltid kommer hon att finnas i mitt hjärta & alltid kommer jag stötta henne. Jag vet att även om jag kommer bo 50 mil ifrån henne kommer hon ändå finnas där lika mycket & jag vet att vi kommer ses igen. Det är sån kort tid kvar..
Jag chansar på att jag är kvar 1-2 månader till.
Jag ska tillbringa den sista dagen med henne.
Jag tänker inte göra samma misstag som jag gjorde i Östersund, jag sket i att säga hejdå till alla. Det som kom i första hand var "kärleken" men han lämnade mig efter 3 månader.
Jag vet att äkta vänner stannar kvar.
För mitt eget bästa hoppas jag att jag snart får flytta, jag kommer må bättre. Men jag kommer ha dagar jag verkligen kommer sakna Hagfors.
Det här är ingen enkel väg ut, jag vet inte vem jag själv är längre.
Folk ser mig redan som deras förebild, men just nu är jag inte en bra person. Så snälla gå inte i mina fotspår ni får ett helvete.
Hur mycket folk än hatar, så bryr jag mig inte. Jag är starkare än er!
Och allt folk jag lärt känna i Hagfors, ni är grymma! Tack som fan för tiden jag haft här med er, den är oförglömlig.
Yes, jocke var ju som sagt en av dom som stöttade mig jätte mycket då jag mådde som sämst.
Så jag är även glad att jag lärde känna honom, men det är nog bäst som det blev. Att vi sa upp vänskapen.

Uppdaterar mer senare..
Ge aldrig,aldrig,ALDRIG upp!
För du är inte ensam.
Pussar & kramar ❤




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback